עת לומר שלום :(
לצערנו אנו נאלצים לסיים את הפעילות לעת עתה
מקווים להתראות בהזדמנויות נוספות
נישואין זה לא צחוק ילדים, זה צחוק הגורל!
(מערכת)
מכון לוסטיג

מכון לוסטיג

רחוב אלוף דוד 187 רמת גן

03-6313748

הרב בנימין מצגר, הרב אילני. הגב' חנה דויטש, הגב' ליברמן, המ' ברנר. 1960 חרדי - מודרני 250 מודרני פתוח תואר ראשון/הנדסה במחשבים ראיית חשבון, הנדסת מחשבים, ניהול ושיווק טכנולוגיה, אסור פלאפונים, אסור להגיע עם רכב ללימודים חינוך התלמידות לדרך חיים של תורה ומצוות והקמת בתים תורניים בנוסף ללימודים אקדמאיים גבוהים עתירי ידע וטכנולוגיה ובנוסף לשילוב התלמידות,עד כמה שאפשר בסביבת עבודה מתאימה‎.
יש להבדיל בין תיכון לוסטיג למכון לוסטיג, או כפי שהוא מכונה ה"המשך". אמנם שני המוסדות פועלים בבניין משותף, אך עדיין יש הפרדה ביניהם.
לוסטיג (התיכון) מיועד לבנות שרוצות להתחזק, ואכן הבנות עוזבות הרבה יותר חזקות משיצאו. ההנהלה מסייעת לתלמידות בכל התחומים, ומחנכת להקמת בית של תורה.
התלמידות יוצאות מרוצות מאוד וההוי החברתי חזק מאוד.

מלוסטיג חלק ניכר מהבנות ממשיל למכון לוסטיג, עוד חלק נכבד לאופקים ולסמינרים איכותיים שונים.

תגובות הגולשים:

לתאי

חנה דויטש -- 07/10/2014

אני בת65 ואני לא אצא לפנסיה אף פעם,,,,,,,
חה חה חה ,
חי חי חי חי ( צחוק מרושע....)
שם משפחתי הקודם הוא חסוי

מישהי מלוסטיג יכולה לענות לי?

תאי -- 31/07/2014

מתי המורה דויטש צריכה לצאת לפנסיה ? בת כמה היא? ומה שם משפחתה הקודם?

Admiral4

א ב ג ד ה -- 17/12/2013

התואר של לוסטיג מוכר ע״י המל״ג. בוגרות לוסטיג מקבלות תואר מטעם בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים .(מכון לב,מכון טל,מכון נווה,מכון דעת, מכון לוסטיג ומבח״ר..) שיהיה בהצלחה:)

למי שיש ביקורת על לוסטיג

פרנקית -- 10/12/2012

לכל הצדיקות תמימות
מה עוזר שאתם בסמינר הישן או אחר אם אתם גולשות????????
ועושות הכל מתחת לכרית!!!!!
עדיף להיות מה שאת באמת, מאשר להחביא ולשקר כל הזמן אז די עם סיפורים על צדיקותכין,
עדיף שתהיו אמתיות מאשר שתהיו בסמינר עם שם ותעשו הכל בהחבה,
הדבר הזה מיועד במיוחד לאשכנזיות שחושבות שבגלל שהם אשכנזיות מותר להם די עם שטויות!!!!!!!!!!!!!!!!!!
בי

או אה

אקשנית -- 19/10/2012

מה הולך כאן?
דבר ראשון,לא מכנים אותו כ-״סמינר״ אלא כיותר מכללה
ודבר שני-הבנות די מודרניות,אך הן כ״כ חמות וכייף להיות איתן,
הבנות שם חמודות!
אך חבל לצערי כל בת בני ברקית שנכנסה לשם,יצאה בקצת יותר ממה שהייתה פעם..
ושמעתי שהמון עזבו לאחרונה את לוסטיג
אבל בכל זאת זה סמינר מודרני חוץ מהבנות פה ושם.. .

לא להכליל...

דרדסית -- 19/08/2012

שמעתי תגובות לכאן ולכאן על המקום....

האם מכון לוסטיג

Admiral4 -- 16/08/2012

ב"ה

שלום רב,

האם מכון לוסטיג מוכר לתואר ראשון ע"י המל"ג ???

האם מכון לוסטיג

Admiral4 -- 16/08/2012

ב"ה

שלום רב,

האם מכון לוסטיג מוכר לתואר ראשון ע"י המל"ג ???

לבית דוידית

טטית שמכייפת -- 15/08/2012

מה הסיפור שדלך שבכל הסמינרים את מגיבה?
תגידי את לא מקרית ספר?
ניראה לי שאני יודעת מי את.
יש איזה סמינר שהוא כן נורמלי?

לא ברור לי כלום!!!

היפה! -- 12/08/2012

אני חושבת לבוא לשם לשנה הבאה, אבל אני רוצה מאד להתקדם!!! אפשר שמישהיא אחת שלומדת שם עכשיו תסביר לי אם זה מתאים לבת פתוחה שרוצה להתחזק ולהתעלות כמה שיותר!!! להיות דוסית... (סתאאאאם בצחוק...) 

למגיבה שלפני : בת דוידית.....

מישי :) -- 09/08/2012

ה' ירחם עלייך שאת מוציאה כזה לשון הרע כי אינלך שמץ של מושג איזה מקום זה...

לנתוש

מישי :) -- 19/07/2012

זה לא נכון דווקא בגלל שיש בלוסטיג הרבה סגנונות כל אחת לדעתי יכולה להשתלב לסגנון שלה.
מניסיון אישי:)

נתוש -- 10/06/2012

לא מתאים לכל הבנות יש שם יותר מדי הרבה סיגנונות וזה עלול לבלבל

לונוס

אוריליה -- 28/03/2012

תודה על העזרה!
הצלחתי ליצור קשר עם המזכירות- ובע"ה נראה הלאה.

לאוריליה

ונוס -- 28/02/2012

אני לומדת במדעי המחשב ואני לא מכירה את המקצועות של המחלקות האחרות.
עצתי לך, כנסי לאתר: http://jct.ac.il/
תוכלי למצוא מידע רב.
באשר לשאלתך "למה לא עונים לטלפונים" אני משערת שמכיוון שכעת מתקיימים מבחני סמסטר א' ישנו עומס על המזכירות.
נסי ליצור קשר בשעות הבוקר, משעה 10.

אוריליה -- 06/02/2012

מתי הלימודים מתחילים שם? בבוקר? צוהוריים?
כמה זמן המסלול של ניהול ושיוק טכנולוגיה?

הי!

אוריליה -- 03/02/2012

יש כאן משהו שאולי יודע האם ניהול ושיוק טכנולוגיה זה כמו מנהל עסקים? ואם כן מה ההבדל?
ומישהו גם יכול לענות לילמה במכללה הזאת לא עונים לטלפונים כאשר רוצים לברר עליהם?

קצת אחרת,

שוקולדצ'יפס -- 26/01/2012

מסכימה איתך עם כל מילה!
אמנם אני באופן אישי לא למדתי שם,אבל אני מכירה את המקום מעולה,חברות טובות שלי לומדות שם וגם אני בעצמי ביקרתי שם. דבר ראשון לכל הבנות שלא מכירות-תדעו שיש הבדל גדול בין התיכון לסמינר,התיכון זה בנות שבאו מבתים יותר פתוחים ובתיכון עצמו הם מתחזקות ובסמינר באות בנות ממשפחות חרדיות מסמנרים של בית יעקב בשבילם להגיע למקום הזה זה פשוט ירידה מוחלטת! זה בנות שבחיים שלהם לא נחשפו לתכנים מסוימים והם חיו עד עכשיו בסביבה שונה לחלוטין,וגם אם המטרה שלהם באמת זה לצאת עם מקצוע טוב ולהקים בית של תורה,רוב הבנות שיוצאות מלוסטיג יוצאות שונות מאוד מאיך שהם נכנסו,האוירה הכללית שם מאוד מקררת,
השיעורי קודש אמנם עם מרצים מצוינים וברמה אבל בתכלס,זה לא מה שעומד לבנות שם בראש.
אני ממש לא באה לפסול,אני רק רוצה באמת לכל הבנות שחושבות על זה בתור אופציה,שיבינו לקראת מה הם הולכות, שיבחרו מה סדר העדיפויות שלהם בחיים,כי אחרי הכל אין אפס,זה תקופה שתקבע לכם איך כל העתיד שלכם יראה...אז שיהיה לכולם בהצלחה!!!

הי!!!!

אוריליה -- 16/01/2012

תגידו משהי אולי יודעת אם ניהול ושיווק טכנולוגיה זה כמו מנהל עסקים??


תתבישו

יהודיתי -- 11/01/2012

אני ממש לא מבינה אתכם זה שאתם רואות ילדה אחת או שתיים שהיא לא כל כך טובה זה ממש לא אומר שככה כל הסמינר די מספיק לוסטיג זה סמינר מציון ויש שם בנות על רמה ודי להשמיץ אותו וזה שבנות הולכות אם גינס הם נקראות מודרניות גם אם יאסרו ויחרימו את אלה שהולכות אם גינס זה לא יעזור כי יש דברים גרועים מזה וגינס זה לא דבר רע אם אתם לא מעריכות את לוסטיג אז תפסיקו להשמיץ אותו כי זה לא יעזור וזה רק מראה שאתם הייתם מאוד רוצות ללכת לשם וברגע שאתם משמיצות אותו אתם מנסות לשכנע את עצמכם שהוא לא טוב אבל בלב שלכם אתם לא חושבות דברים רעים על זה עובדה שבלוסטיג יש מלא בנות הם מצוינות הם מוציאות תארים בגרויות ולומדות מקצועות שלא בכל סמינר לומדים אין על סמינר לוסטיג הוא הכי מדהים בעולם ושלא נדבר על הסמינרים שלכם הכל עובד כל כסף כדי שיתקבלו בנות לסמינר והסמינר לא עושה בגריות בהכל והבנות שם כל אחת אם חצי מטר של בננה על הראש שלכם תתבישו לכם אין לכם שום מושג מערכו הטוב והכי טוב של לוסטיג מי שלא הולכת לשם הפסד כולו שלה

חייבת דחוף

יהודיתי -- 26/12/2011

היי משהי יודעת מתי סמינר לוסטיג סוגר את ההרשמה שלו ?

שלום!

אוריליה -- 07/12/2011

רציתי לדעת אם משהו שמע על מכללת לומדה והאם לומדים משאבי אנוש?

אוריליה -- 19/11/2011

אפשר לענות לי בבקשה, דחווווווווווווווף !!!!!!!!

מבולבלת

אוריליה -- 14/11/2011

בס"ד

אני תלמידה גומרת תיכון (בית יעקוב) ואני מתענינת במכון לוסטיג.
קודם כל ההיתי רוצה שבת שלומדת כעת במכון תוכל להסביר לי מה הסגנון של המכון.
רציתי גם לדעת אם לומדים שם לימודי משאבי אנוש , אם צריך לזה מכינה וגם אם צריך פסיכומטריה.
זה ממש דחוף. תודה מראש.

אחת שלמדה בלוסטיג (בהמשך)

קצת אחרת -- 02/10/2011

אשמח אם דבריי יצליחו לשפוך קצת אור על כל הנושא של לוסטיג.
יהי רצון שאיטיב לבחור דבריי בקפידה באופן שחלילה לא תצא תקלה תחת ידי.
אקדים ואומר שאני לא באתי מבית חרדי וזו הסיבה היחידה שאני נמצאת פה (באינטרנט). אני לא רוצה להעליב אף אחד אבל אני מניחה שאני לא פונה ל"עשירון העליון" בעולם החרדי כי הוא בטח לא גולש להנאתו באינטרנט אבל בכל זאת אקווה שתהיה איזשהי תועלת לדבריי.
בכל אופן, אני לא מכירה היטב את כל ההגדרות - מה נקרא בית יעקב, מה נקרא סמינר. אבל אני יודעת את ההלכה. ואני יודעת מה הייתה האוירה הכללית בלוסטיג, והיא לא הייתה אוירה של התחזקות.
זה לא אומר שאין בנות שמתחזקות, יש יחידות סגולה. אבל מטבע הדברים האוירה הכללית היא אוירה של לימודים. (הלימודים בלוסטיג מאד מאסיביים ומלחיצים).
מבחינה רוחנית קשה לראות התקדמות של בנות לאורך השנים. קשה לי מאד להבין את הבנות כי הרקע שלי מאד שונה משלהן ולכן אני גם לא יכולה לשפוט אותן אבל לענ"ד הן באות בגישה של "אנחנו חרדיות לכל דבר, אין לנו מה לשנות או להשתפר".
הן יודעות היטב שהן מודרניות אבל מבחינתן אין בזה שום דבר רע. הבעיה היא שברוב הפעמים כאשר יש התנגשות בין המודרניות להלכה, ההלכה יצאות נפסדת. אם זה אורך החצאית או אם זה אורך הפאה. וזה כבר לא "חרדי פתוח". זה פשוט לא חרדי. קוראים לזה חרדי אבל דבר ה' אליו אנו כה חרדים היטשטש ואיבד את הגבולות הברורים.
הרבה פעמים מצאתי את עצמי בהלם על כך שבנות מזמזמות לעצמן שירים חילוניים או מדברות על תוכניות טלויזיה שחשבתי שאני היחידה שמכירה, בהתחשב בעברי. לאט לאט קלטתי שאני נמצאת בחברת בנות שבאות מבתים בהם מחביאים את הטלויזיה בארון. (או שלא מחביאים אותה כלל).
אני לא רוצה "ללכלך" אבל במבט של שידוכים לדעתי חשוב להגיד את האמת. בחור שמציעים לו בחורה מלוסטיג צריכה להידלק אצלו נורה אדומה. אני לא אומרת לפסול על הסף. בכל כלל יש יוצא מן הכלל ואני בעצמי הייתי בין אלו שלאורך כל תקופת הלימודים ניסו לברוח מהסטיגמה של "לוסטיגית". אבל הבירור בהחלט צריך להיות הרבה יותר מעמיק מאשר בירורים בסמינרים אחרים.
בכל מקרה, לבעלות תשובה ובנות שבאמת רוצות להתחזק לא הייתי ממליצה לחשוב על הכיוון של לוסטיג. נכון שבלוסטיג יש מקצועות טובים ונחשבים, אבל קודם כל כשבאים לבנות בית חשובה הפנימיות ולא איך נגמור את החודש או איך נחתן את הילדים. והפנימיות הזאת שאין לה גבול צריכה קרקע נכונה כדי להצמיח את כל הפוטנציאל הטמון בה, וכאן באמת חבל לקלקל.

מקווה שדבריי הועילו למישהו בכהוא זה.
ומקווה שלא גרמתי איזשהי עגמת נפש לחובבי לוסטיג למיניהם.

כן למה לא?

cherrypie -- 14/06/2011

במדריך לנרשמת בתוב:מתקבלות תלמידות... וכן תלמידות ממסגרות ממד ובעלות תשובה המתאימות ומעונינות ... במסגרת המיוחדת של בית יעקב.
בהצלחה רבה!!!!!!!!!!!!!

cherrypie -- 13/06/2011

מה האווירה ורמת הלימודים למשלימות לתואר ראשון? (בהנדסאים) והאם זה אפשרי במקביל לעבודה?

אם אני חוזרת בתשובה יקבלו אותי ללוסטיג?

ליאל -- 29/05/2011

רציתי לברר על הדירות לבנות מלוסטיג...

מסיימת תיכון -- 07/04/2011

הבנתי שהדירות הן בב"ב ויש לי כמה שאלות שמאווד חשוב לי לדעת תשובות ברורות:
א. כמה זמן נסיעה לדירות בב"ב?
ב. האם יש דירות לא בב"ב אלא ברמת גן?
ג. האם כל הדירות של לוסטיג הן קרובות זו לזו?
תודה רבה מראש על העזרה :)

רציתי לברר על הדירות לבנות מלוסטיג...

מסיימת תיכון -- 07/04/2011

הבנתי שהדירות הן בב"ב ויש לי כמה שאלות שמאווד חשוב לי לדעת תשובות ברורות:
א. כמה זמן נסיעה לדירות בב"ב?
ב. האם יש דירות לא בב"ב אלא ברמת גן?
ג. האם כל הדירות של לוסטיג הן קרובות זו לזו?
תודה רבה מראש על העזרה :)

רציתי לברר על הדירות לבנות מלוסטיג...

מסיימת תיכון -- 07/04/2011

הבנתי שהדירות הן בב"ב ויש לי כמה שאלות שמאווד חשוב לי לדעת תשובות ברורות:
א. כמה זמן נסיעה לדירות בב"ב?
ב. האם יש דירות לא בב"ב אלא ברמת גן?
ג. האם כל הדירות של לוסטיג הן קרובות זו לזו?
תודה רבה מראש על העזרה :)

לבת מלך

אלמוניתוש -- 14/03/2011

יש גבול להשתדלות שבת עושה כדי לפרנס את בעלה שישב וילמד...
ואם את עושה כל יום חשבון עם עצמך...היית מגיעה למסקנות יותר טובות לחיים...:(
למה היא כ"כ חייבת את התואר כדי שאיתו היא תקבר בעבודה יותר???
וכך כמובן בעלך יוכל ללמוד תורה יותר בשקט...:) (כשאת בעבודה...)
המשפחה שלי מאד רצתה שאני ילך לשם ועשיתי החלטה חכמה!!!

לא מתחרטת לרגע...בת דודה שלי שם ולא רואים אותה בכלל בבית מרב לימודים...

אני רוצה להרשם ואני לא יודעת אם כדאי לי???!!!!

cool girl -- 31/08/2010

אני ממש רוצה לעבור לסמינר הזה ואני רוצה לדעת איזה סיגנון זה בערך...
מישהי יכולה להסביר לי בערך

אחת שלומדת שם..

בת_מלך -- 02/08/2010

יש שם את כל הסיגנונות..פשוט כל אחת צריכה למצוא את הסיגנון שלה..אני אישית לומדת שם מתחברת לבנות שלא גורעות מאף שום בת בשום סמינר הכי טוב שיש!!
אנחנו ללומדות ברמה גבוהה ע"מ שנוכל לפרנס בעל שיש וילמד בלי טרדות פרנסה(זאת בכל אופן שאיפתי)
צריך לדעת מה לסנן ומה לקבל,אני לומדת שם ועובדת על עצמי יום יום,,כך שאין לפסול אף אחת,אפשר למצוא את הטופ שבטופ..

חלי

ג'ימיני -- 25/04/2010

בואי נאמר..העצה הכי לא טובה ששמעתי..ללכת לשרוף שנתיים תמימות על לימוד מקצוע ואח"כ עוד 3 שנים להשלמה...זה לא נשמע לך הזוי?!
תאמיני לי שלא תקבלי חתן פחות טוב מלוסטיג ה"המשך" שם בוודאות לא פחות טוב מההמשך של פ"ת...וחוצמזה,בתור אחת שמאמינה שהשידוך הוא משמים......

ל"בית יעקב"

חלי -- 02/02/2010

את יכולה ללכת ללמוד ראית חשבון בפ"ת ואחרי שנתיים הן באות כקבוצה להמשך בלוסטיג...וזה בודאי עדיף מאשר לבוא ללוסטיג בנפרד..
מבחינת שידוכים את גם נקראת כלומדת בפתח תקווה -וזה לא מקלקל
אם תלמדי ישר בלוסטיג -את נועלת בפנייך בחורים מהרבה ישיבות...
בהצלחה בכל...

הגדרה...

בית יעקב -- 30/01/2010

אני עכשיו רוצה ללכת לוסטיג בדיוק מהסיבה של לימוד ראיית חשבון שאני אוכל לפרנס בית של בן תורה אמיתי בלי מחסור ושחס ושלום לא יצטרך לצאת לעבוד וגם שנחיה בכבוד וחס ושלום לא בחסך..
אני רוצה לשאול את הבנות שלמדו או שלומדות בלוסטיג:
מה רמת הסמינר?
האם יש בעייה אחר כך בשידוך?
ואיך בעולם החרדי רואים את לוסטיג??

ואיזה עוד סמינרים טובים יש באזור המרכז...??

המשך...

חלי -- 22/11/2009

לוסטיג מיועד לבנות מבתים דתיים -שרוצות להתחזק..
ואין רע בסגנון שלהם..כי העיקר השאיפה..
הרבה יותר טוב משרנסקי ששם הבנות מבתים "אבא אברך" אבל רוצות להיות כמו בתים מודרניים...

לוסטיג לא מיועד לבנות מבתים של אברכים..

חלי -- 22/11/2009

לכל הבנות ה"מגנות" על הסמינרים שלהן..

SHNI -- 30/09/2009

זה פשוט בדיחה מה שרץ פה.. כל אחת מגנה על הסמינר שלה .. אבל איפהההההההההה??????????????? באינטרנט?????????????????????? זה מקום שבנות מסמינרים כאלה צריכות להימצא??????????????
חמודות זה שאתן כותבות "שומו שמי" לאנותנות לכן שום זכות להיות פה...
אני מדברת כחוזרת בתשובה שמבררת על סמינרים..
חילול ה' לשמה!!!

קצפת -- 25/09/2009

למה להתווכח ככ הרבה, כל אחת תלך לאן שבראש שלה...

תיקון טעות-דוסית גאה

שום דבר -- 22/09/2009

מצטערת לא שמתי לב שגם את כתבת ענק!!!

דוסית גאה

שום דבר -- 22/09/2009

כמה שזה נכון, רק אמרת שההבדל הוא גדול, אז הוא לא גדול, הוא ענק!!!
א"א בכלל לראות את שני הקצוות, זה משהו שלא מתקרב אחד לשני.
בא נאמר ששצרנסקי היו רוצים מאד להתקרב ללוסטיג, אבל...!!!

ויכוח רציני!

דוסית גאה -- 21/09/2009

בור מישהי שהייתה גם בשרנקי וגם בלוסטיג- ההבדל ענק!!
הם ממש לא אותו סיגנון.מבחינת הבנות,ההרצאות,השאיפות וכו'
לא רוצה לפרט- כדי לא להכנס ללשון הרע.
בענייני שידוכים- בכל מקום יש את כל הסיגנונות! כל עניין לגופו!
המסקנה- צריך לברר לעומק.
בהצלחה לכולנו:)

לחסוי גאה

שום דבר -- 13/09/2009

קודם כל חבל ללכלת את הפה בגלל כמה אנשים ששכחו את המוח שלהם איפשהו...
אבל את לא נשמעת לי לוסטיגית, זה לא השפה שלהן,
האם אני צודקת?

אורלי את פשוט ילדה חולה!!!

חסוי גאה -- 13/09/2009

אני מציעה לך לקחת קודם כל כדורים ואחכ לשפוט בין סמינרים נראה לי שאת בלי השכלה בכלל!!! רק להזכירך שהיום אנו שבוע לפני ראש השנה והלשון הרע שלךל חוגג באתר!!!!
בושי וגם הכלמי קודם תבואי ללוסטיג לסיור(אם בכלל מישהו ירצה להדריך אותך...) ואחכ תפתחי את הפה הגורה שלך...

לאורלי

שום דבר -- 03/09/2009

ביקשת לדעת מה ההבדל בין שרנסקי ללוסטיג, אני יסביר לך מה ההבדל בדיוק.
קודם כל את קוראת להם אחים, אבל שכחת להוסיף את מאיר, וולף, כהנא, תהילה אלקיים אור החים וכל הסמינרים האחרים, הרי כל עמ"י אחים, וכמו בכל משפחה יש ילד שיוצא טוב, ויש ילד שיוצא טוב יותר,
ואת יודעת למה כל ילד יוצא משהו אחר?
זה תלוי בגישה של ההורים, יש הורה שיחליט על כך שאם יש ילד שירד קצת מהדרך נעניש אותו ולא ניתן לו להכנס לבית שמא הוא יקלקל אחרים, ואגב זה יכול להפוך אותו לחילוני גמור, לעומת זאת יש הורה שיחליט ללכת ביד מקרבת ולהך להכניס אותו הביתה וזה יכול להוביל אותו לפסגות, ויש גם כאלה שלא יתיחסו לילד, הילד יגדל איך שהוא רוצה, ואז הילד יגדל פרא עם עיוותים שכליים,
מה שעל ההורה לעשות זה להתייעץ עם רבנים, ואם הוא הולך לפי רבו, זה הדבר הכי נכון לעשותו...
זה בעצם כל ההבדל בין סמינר אחד למשנהו,
בסופו של דבר כל אחד מגיע לאן שמגיע, גם אם נתנו לו כל הכלים להגיע למקום אחר, אנחנו יכולים להביא את ה"חמור" לשוקת אבל איננו יכולים להכריחו לשתות ממנה.
אני מקווה שעזרתי,

לאורלי

שום דבר -- 03/09/2009

חרדית גאה

אביטל -- 05/08/2009

לא התכוונתי שתחשפי,למרות שממש אין לך מה לפחד שאני יגיד (אני בעצם יחשוף גם את עצמי) אם את יכולה בכל זאת לשלוח לי יש לי כמה שאלות (לא שיחשפו אותך) אשמח מאוד. תודה.

אביטל

חרדית גאה -- 05/08/2009

זה פסדר...אני לא מתכוונת להיחשף..ולא משנה באיזה צורה...
אני יודעת שברגע שבת אחת יודעת משו על מישי כל פ"ת יודעים..(בלי לפגוע...אני לוידעת מי את..) ולא באלי להפוך לשיחת היום...אנלא צכה להסביר לך מזה פ"ת...עם כל הכבוד שיש לי לביצפר..ויש הרבה כבוד..:)

חרדית גאה

אביטל -- 04/08/2009

תוכלי לשלוח לי למייל avitaloosh22@walla.com
מחכה לתשובה :)

אביטל,

חרדית גאה -- 02/08/2009

אני רואה שעקבת אחרי התגובות שלי...חחחח...
ראית שכתבתי גם על פ"ת...:)
אמממ....עזבתי לפני כמה זמן....;)))
את לא מצפה שאני אחשף פה,אה?

חרדית גאה

אביטל -- 31/07/2009

לפני כמה זמן סיימת את פ"ת? יכול להיות שאני מכירה אותך...

ממישי שלומדת שם...

חרדית גאה -- 27/07/2009

אני לוידעת אם כל מי שמדברת פה על לוסטיג באמת מכירה את הסמינר מבפנים!!!!כן כן,סמינר!!!לוסטיג בשנים האחרונות מאוד התחזק זה כבר לא לוסטיג של פעם...רוב רובם של הבתים בסמינר הם בתים חרדיים.בשונה מהתיכון שנשאר יותר "פתוח".נכון,אי אפשר להתכחש לעובדה שהוא קצת שונה מסימנרים חרדיים אחרים...(ולא,הוא ממש ממש ממש לא כמו שרנסקי!!!)הוא נותן לבנות טיפה "חופש פעולה" ,אם נקרא לזה ככה.מותר לנו דברים שלבנות בסמינרים אחרים אסור.אבל עדיין אנחנו בהחלט בנות בית יעקב!!
ואגב,אין לי ספק שיותר מחצי מהמגיבות פה הם לא לוסטיגיות כי זה ממש ממש לא הסגנון של לוסטיג לשבת ולחפור על נושאים כאלה!!!

חסרה הדמות החינוכית בה"א הידיעה

חסיה -- 23/07/2009

מה עם הרב קאופמן

בני ברקיות טיפוסיות...

אפיקיאית גאה -- 01/06/2009

אני מכירה משם מישהי מדהימה, נחמדה, ומאוד לא מודרנית!

התעדכנות נכונה-

קריסטל -- 25/05/2009

הרב קאופמן הוא המנהל הרוחני של ה"המשך". [תיכון לוסטיג--זה הרב מצגר]

האישים הרוחניים הם: [בנוסף למה שכתוב]
הרב וינברג.
הרב גולדיש.
הרב צור.
הרב גרוזמן.
הרב ברוייר.
הרבנית מצגר.


-תודה.

ולך, בחורה שכתבה לפניי- מקום חרדי מודרני-קרי: מקום עם בגרות ומקצוע אקדמאי-להחזיק בית של תורה, זה אומר- מקום עם קיום ההלכה!!בלי החמרות מיותרות. כל בגד שלא הולם את ההלכה או הגדרתה או רוחה,אינו מתאים למקום.

בהצלחה.

הרב קאופמן הוא המנהל הרוחני עכשיו

someone -- 14/05/2009

אני שהייתי בלוסטיג -- 13/05/2009

אני לא מבינה קוראים לזה חרדי מודרני וכשמתלבשים מודרני מעיפים מהלימודים????????????

חפירות של בני ברקיות.

חלושקית -- 29/03/2009

לוסטיגיות בחיים לא ידברו ככה.
וסתם ככה, אף בת שלומדת שם במכללה לא קוראת לזה סמינר.
זה הולך לפי 'שנה א' וב' ולא לפי ה' ו' סמינר.
עם מעט של שיעורי יהדות... זה לא הופך את המקום לסמינר של ממש.

שיהיה ברור!!!

מ_פייניקית -- 14/03/2009

זה בית יעקוב במלא מובן המילה וזה שהוא יותר פתוח ולא מקפיד על איזה תיק או איזה צבע גרב וכוצ הם מקפידי על האני הפנימי הם נותנים לך השכלה שבעלך יחשב וילמד וכן!!! זה מה שקורה שם וחבל להתכחש!!!

אוקיי יש דברים!

בתיה -- 24/02/2009

נכון - ולא התכוונתי להערות, לא כתבתי על הערות לחברות שסביבך.... כתבתי הרבה - אך, כשורה תחתונה - כוונתי, שקשה לי לראות בנות שככ רוצות ומעוניינות בבעל שישב וילמד בעוד הן מתלבשות באופן שאינו מתאים!

טוב, הסביר את עצמי

מה זה משנה -- 23/02/2009

"להוריד פרופיל" זה לא שתרדי בצניעות שלך, אלא שתביני שזה לא התפקיד שלך להעיר לבנות אחרות, זה הנסיון שלהן.
אני אומרת לך (ולא רק לך אלא לכל הזועקות למניהן)שאני מתלבשת מאד בצניעות, יש לי חברות שמתלבשות כמוני ויש פחות, אבל אני לא יעיר להן ולא יגיד להן כמה אני מזועזעת מאיך שהן מתלבשות, כי זה לא יעזור!
אם את רוצה בכל זאת לשנות משהי, תתלבשי את בעצמך בצניעות, וכשיראו אותך הן ילמדו ממך!
לפי דעתי אין בעיה בלהביע עובדה ענינית כמו ש"לוסטיג מתלבשות מודרני". אבל לנסות לשנות אותם ע"י זה שאת
מ-ז-ו-ע-ז-ע-ת והבגד שלהם, זו נראית לי טעות.
כמו שיש מצווה להשמיע תוכחה במקום שהיא נשמעת, כך יש מצווה שלא לומר תוכחה במקום שהיא לא תישמע.
כאן, לפי דעתי, היא לא תישמע ולא תעזור.
מי שהבין- הבין, מי שלא הבין- החיים יגרמו לו להבין.
עד כאן.

בואי נוריד פרופיל?????

בתיה -- 22/02/2009

בואי נוריד פרופיל?
נכון שהיו כאלה שיכלו ללכת לאולפנית ואולי עדיף להן לוסטיג אבל למה להשאר ראש קטן ולומר - די סטופ זהו לא ניתן להשתנות?????
אז למה שהקב"ה ירצה להביא לנו את המשיח?? אם אנחנו לא באנו להשתנות בעולם??????
בואו נחיה כך " אכול ושתה כי מחר נמות" - בדיוק כמו אלה שאינם שומרים תורה ומצוות ...
פשוט חבל!! חבל שהכל מובן מאליו-אנחנו לא רוצים להיות צנועים...???? לא נורמלי!!!
אז ---- חס ושלום! לא נגד לוסטיג - גם בסמינרים חסידיים יש בעיות וגם במסגרות ש"נחשבות" שטובות יותר...
סליחה אם הבינו את זה כאנטי לוסטיג..

איזו תגובה!

מה זה משנה -- 20/02/2009

נראה לי שאת צודקת ברעיון של "אישה לא צנועה לא שווה בעל אברך" וכנראה טעיתי ובאמת הגזמתי ברעיון של "לא משנה מה אורך החצאית" לגבי זה. אבל עד כדי להמנע מלקרוא לבנות לוסטיג "בית יעקב" זה נראה לי ממש מעליב. אפשר להוסיף להן את התואר "מודרני" אבל הן עדיין במסגרת חרדית בית- יעקובית, אי אפשר להתעלם מזה. אל תשכחי שחלקן יכלו לבחור ללמוד באולפנות ולא עשו את זה.
אני חושבת שצניעות זה לא רק הנסיון של בנות לוסטיג אלה של כל הדור הזה. אני יכולה לכתוב מגילות בנושא הצניעות, זה יעזור למשהי להשתנות? לא נראה לי. מה שבטוח שבדרך של מבט מלמעלה למטה אף אחת לא תשתנה.
אז בואי נוריד פרופיל...
ותודה שתיקנת אותי.

בתיה -- 19/02/2009

אם המטרה היא -בעל אברך , אז לא משנה מה אורך החצאית????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
שומו שמיים על זאת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
פריצות ועוות!!!! ומי שכתבה זו - שגיאה ולא מומלץ שילמדו זאת ממנה !!!!!!
משהי שאין בה צניעות! - לא ראוייה!! (פשוטו כמשמעו) !
לדרוש ברצון בן תורה אמיתי!
כי בן תורה (א מ י ת י ) (ולא אחד שיושב בכולל ושומע אם פי) לא!!!!!!! -מתאים לבת שמזלזלת בצניעות!!
(קל לו ללמוד , אהה? ואת!!!תתלבשי בפריצות , נכון??
חחח מעוות!!!) ל"ע!!! דור פרוץ!!!!
ומעיזים להתפלל ולבקש בן תורה....
קשוט עצמך תחילה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
תתנרמלו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
תעבדו על עצמכן בצניעות ----- ואז-----
בדרך שאדם רוצה לילך מוליכין אותו - והקב"ה יעזור לכל מי שמעוניינת, למצוא בן תורה אמיתי!
שתורתו - אומנותו!

אורלי

אחת:) -- 29/01/2009

אין קשר בין שצ'רנסקי ללוסטיג בכלל!
אולי תנסי לעשות הכרות מקרוב ואז תביני,
תבדקי שוב את העניין.

אהה הבנתי!

מה זה משנה -- 28/01/2009

בת בית יעקב היא אחת שחייבת להיות עקרת בית או מורה ולחיות חיי עוני? לא נראה לי! בת בית יעקב היא אחת שרוצה בעל אברך. נראה כאילו את לא באמת יודעת עד כמה קשה לנהל בית עם 1000 ש"ח שמקבלים בכולל- ולא כולן יכולות לעמוד בזה אפילו אם הן מאד רוצות.
שוק העבודה בציבור החרדי זקוק דוקא למקצועות כמו ראיית חשבון ומחשבים, מרוויחים בזה יותר מ1000 ש,ח והבעל יוכל ללמוד יותר מ-5 השנים "המקובלות", וגם הילדים יוכלו לקבל נדוניה רצינית בבוא העת. בלי קינאה, אבל מה לעשות היום גם הבחורים רוצים אחת שתביא משכורת גבוהה בערך כמו שהם רוצים סידור מלא.
שיהיה בהצלחה.
אגב לפי עניות דעתי לוסטיג מיועד לבנות ממשפחות מודרניות עד דתיות כך שהבנות לא יוצאות שונות מהמשפחה, בשרנסקי לעומת זאת המשפחות לרוב טובות מאד והבנות מנסות להראות (דגש על להראות) מודרניות.
אבל כולן בנות בית יעקב! לא יעזור לך כלום! בית יעקב! אם המטרה היא בעל אברך אז הולכים בדרך שרה שנירר, ולא משנה מה אורך החצאית! ומה לומדים כדי להגיע למטרה הזו!
ושוב הצלחה בדרכך.

מה???? בית יעקב??.

בתיה -- 26/01/2009

אפשר לקרוא ל"מכון לוסטיג" בית יעקב???
מקום בו לומדים עפי חומר אוניברסיטאי ולא משנה כמה דתי שיהיה - זה כמו אוניברסיטה , וכאשר שרה שניערר ע"ה זת"ע
הקימה את בית יעקב, לא נראה לי שחשבה שכך הבנות יהיו,
הן מבחינת צניעות ,
ובחורה שיש לה בראש - ראיית חשבון ומחשבים , עם כל הכבוד וההערכה, המטרה לללאאא מקדשת את האמצעים - קרי - בן תויירה...
הרבה הצלחה.

הצילו, איזה ויכוח בני ברקי...

קריסטל -- 13/01/2009

מצטערת, אין לי כח לקחת חלק בשטויות האלה.

את תתעסקי בעולם הבא שלך.
ואני בשלי.

שיהיה בהצלחה.

ל'קריסטל!

אורלי -- 13/01/2009

האגרת שכתבת ממש כל הכבוד לך!אך אני לא משנה מגירסטי שה"מכון" הלזה.. תאום
לשרנסקי!וכן אני מכירה לא מעט בנות משרנסקי,לוסטיג וסמינרים אחרים, אני רואה ומכירה אותם היטב תאמיני לי .
אני ממש מורידה את הכובע בפני אלה שבאות ב"מסירות" כשהם בהריון עגלות וכ"ו
אבל,זה החלטה שלה!בעיה שלה שהיא החליטה לבוא לאחר הנשואים." לכול זמן ועת... למודים זה למודים !
דיי אהבתי את הסגידה שלך למכון הזה.אבל לא זה מה ש"ישחק" לי!
יש לציין שאת ממש הוצאת את הדברים מהקשרם: שידוכים דעות קדומות ..בלה בלה בלה ושאר הבולשיט שלא קראתי. לא בקשתי הרצאה בנושא תכל"ס תשובה !
לא הרשים אותי הפילוסופיה, ו"הידע" המומחית שלך בנושא.
כי מבחינתי {ויש עוד רבים כמוני}אתם שוב..- האח של שרנסקי!
כשתתני\תתנו תשובה יותר ספציפית "הקשורה" לנושא ומשתמעת וסבירה לאוזן אז
אבין אסכים ואודה בטעותי.
לא קשה לי להודות בטעויות..
{התגובה שכתבתי לכם אינה שונה משרנסקי אפשר לראות אותה באתר וכן אתם עדיין אחים}
אוהבת אותך
יומ"ט.

אני חושבת

קריסטל -- 15/12/2008

שכדאי שנסיים כאן את הדיון הכל כך מיותר הזה.

למה את מוציאה לעג על שרנסקי? האם אין זה לשון הרע? האם רצונך לתקן את כל העולם?? האם את כבר מושלמת?"קשוט עצמך תחילה.." האם את מתמודדת עם אותם נתונים? נסיונות? זו לא חכמה להישאר בסימטאות בני ברק כל החיים ולהישאר שפויה, החכמה לגור באמצע תל אביב או רמת גן וללכת בגאון.

אני, בעזרתו של ה', שצלח דרכי והצלחתי להחזיר בנות יקרות הביתה, להחזירן לאביהן, ודווקא!!דווקא בגלל איך שהתלבשתי, לא לבשתי גרביים לבנות וחצאית כפלים, אבל התלבשתי בדיוק ע"פ הללכה ורוח ההלכה, בצורה שכל בן תורה היה חפץ ומכבד, אבל עם טעם!זה לא סותר, דווקא בגלל מה ששידרתי שאני גאה באיך שאני נראית שאפשר צנוע ויפה, עם טעם ושידרתי חיוך רחב ואהבה ודיברתי על צניעות כעל משהו שכל אישה רוצה וצריכה ...דווקא זה שבה אותן, "אם נחזור בתשובה, נרצה להיות בדיוק כמוך..."

זה לא בא ברגל,אורלי.זה פשוט לא.


בכלל דיברתי על צניעות? מישהו פתח את הנושא? הזכרתי שיש נכונות לשלב צניעות ויופי וכשזה לא בא על החשבון ההלכה-אז התורה גם מעודדת את זה!

אבל הנקודה היותר חזקה היא שאת אוחזת ב"דיעה קדומה", כנראה יצא לך לראות "לוסטיגית" אחת שלא במיטבה והפכת אותה להיות סמל ודוגמא לבנין כולו.
טוב, בעיה שלך.

גם לי יוצא לראות בנות מקולקלות מסמנרים חשובים ונחשבים ואני לא מוציאה לעג על המקום כולו, אני לוחשת לעצמי:" הלוואי ותשכיל לחזור לעצמה.."

אבל אני שעברתי כל כך הרבה, "כל גלייך ומשברייך עלי עברו", אני שכבר מזמן התבגרתי והחכמתי, והתנסתי ולמדתי,
לא יורדת לרמה הזאת ולא מתרגשת כבר מדיבורים מאין אילו,
כי סוף סוף, עד שכבר יש משהו טוב אבל ממש טוב אני לא מתכוונת להוכיח לאף אחד שום דבר.


בסופו של דבר, אם עסקינן בשידוכים, כל אחד מקבל מה שמגיע לו.
ותמיד יש מקום לעלות ולהתעלות,

ואני שוב חייבת להדגיש את הנקודה שרבים כמוך מפספסים,
לוסטיג לא סמינר רגיל,
סמינר רגיל זה קו ישר רצוף לאורך כל החיים[אשריכן ומטוב חלקיכן!!] אבל לוסטיג זה קו בשיפוע שקודקודו מונח ארצה וראשו מגיע השמיימה, אנחנו במגמת עליה, אנחנו מגיעות מרקע קצת אחר, ואנחנו עובדות על עצמינו.עבודה ממש!
וב"ה יש הישגים מרהיבים,


ואם את חושבת שאינדיקציה של בת טובה זה עד כמה ארוך הזקן של בעלה, אז שוב, אני את הרמה הזאת כבר לא רואה בעיניים. נהיינו ציבור כ"כ שטחי, של דירות, אורך זקן וייחוס. שכחנו מן המטרה האמתית, מן התפקיד, מרצון הבורא.

ובנימה עדינה זאת,
שנזכה את ואני וכל בנות ישראל תמיד לעלות ולעשות נחת ליוצרינו!!
כל אחת-עם הכלים, המצבים, הרקע והשאיפות שלה.

אמן ואמן!!
אוהבת אותך.

לקריסטל!

אורלי -- 15/12/2008

כמו שאמרתי הוא לא שונה משרנסקי."אותה גברת בשנוי אדרת" ובאמת חבל שלא 100 אחוז במקום 90!ולהיות צנועות זה לא רק בבית או בכתל..אלא דווקא במקומות כמו כאלה !הצניעות נמדדת פה!ובקשר לאברכים-תשכילי!!אם הנשים שלומדות שם נראות כמו שאת מדברת אז ה" ישמור!אין הגדרת אברכים שייכת להם!!ועוד משהו,בחיים א-ל תשווי "מכון" זה למקומות אחרים.יום טוב גם לך.

לאורלי,

קריסטל -- 13/12/2008

בס"ד

אני מתרעמת על הניסוח:"מכון" ,"חרדי מודרני,פתוח.."
מה זה המושגים הללו? לתת שם יפה למשהו שישמע טוב יותר..?!

שטויות. המילה "פתוח" לא רק מיותרת אלא גם גורעת!
פתוח?מה פתוח? תשעים אחוז מהבנות נישאות לבני תורה אמיתיים שקדניים חלקם רבנים מפורסמים בעמי"ש, נשות חיל צנועות והגונות..למה מגיע להן המושג"פתוח"? בגלל שהן לא סגרו את הכפתור של החולצה מעל האף?! לא. זה מה שיפה בלוסטיג- לעשות את הדבר הנכון-עם טעם שלא גורע כהוא זה מן ההלכה. וכשרואים בת ישראל שהיא גם צנועה וגם יפה-אז מתחילים לחפש "פגמים", כי משום מה נכנס מושג שצנוע צריך להיות "מסכן,אומלל,מכוער,ישן..."

ולגבי החול, יש דבר יפה יותר מזה? שהבנות קורעות את עצמן, וכשאני מתכוונת "קורעות", אני מתכוונת לזה!, עד השעות הקטנות של הלילה בלימודים, על מנת לפרנס בן תורה!! יש דבר ישר יותר מזה? האם זו לא היתה הוראתו של החזון איש?

בנות בשנה שניה ושלישית מגיעות עם עגלה ובטן בחודש שמיני נסחבות ללימודים,ןבלבד שבעליהן לא יפסידו את הלימוד שלהם..? איפה את מוצאת עוד מסירות כזו?

וחוץ מזה, לוסטיג לא מחפשות להיות "גור" ולא רוצות להיות "שרנסקי". מה שיפה בתיכון וכן בהמשך זה שבנות נכנסות משהו אחד ויוצאות משהו אחר.

בגור למשל אין חדש, אמא מורה אבא אברך הבנות אותה גברת בשנוי אדרת... בלוסטיג בנות מגיעות מבתים קצת פחות סטנדרטיים של אמא מורה ואבא אברך-וכאן בלוסטיג הן מקבלות את הכלים להפוך להיות מה שצריך להיות.פה נבחנת בת ישראל אמתית. פה בודקים את המעלות ואת ליבה ונשמתה של בחורה. בבחירה החופשית.

להרבה בנות היה קל יותר ללכת לבר אילן וללמוד מקצוע שמתאים יותר לתכונות שהיא נבראה עימן. אבל לא. אני אשבור את הטבע שלי ובלבד שאשאר עוד כמה שנים של חסד "בחממה רוחנית" ואקבל רוחנייות עד החופה ועד בכלל...

תמיד אני אומרת,
צריך להכיר כדי לשפוט.


[ולכל אלו כמוך שמתרעמות על החול, אז יוצא אחד מתוך השניים- או שהם "חיו בעוני ובעצב מרוד עד היום הזה..."- ותאמיני לי שאין מצווה להקשות על החיים עוד יותר...בעיקר שה' נתן פתרונות.. או שקורה שבסוף הבעל יוצא לעבוד... אז בין כך ובין כך אני מניחה שאין לך פתרון הגון יותר.]


בשורות טובות.




לכם שלומדות שם!

אורלי -- 12/12/2008

מבחינתי סמינר זה הוא האח התאום של שרנסקי!
מה זה "מודרני פתוח" אני לא מבינה? אי אפשר ללמד גם קדש וחול ביחד.
לצערנו מודרני היום זה יותר מפתוח ודי "לחכימה ברמיזה"

קריסטל

mianie1 -- 23/11/2008

תודה רבה על התגובה.
עכשיו אני מבין שהדברים נכונים.

כמשהי שיודעת...

קריסטל -- 23/11/2008

"מכון לוסטיג" כבר מזמן הפך ל"סמינר לוסטיג",
מהסתכלות והיכרות עם החתך הכללי והחזק של הסמינר-ניתן לראות כי המגמה היא "התחזקות" בלתי נדלית,
כבר כמעט לא ניתן להרגיש שזה אותו לוסטיג מדובר של ימים עברו...

שוב, זה לא כולם, אבל זה בהחלט הרב המוחלט!

עם צוות רבנים כזה, אני לא תמהה בכלל....

בהצלחה, מקווה שעזרתי. :)

אומרים:

mianie1 -- 26/09/2008

בס"ד

שביחס למה שהיה יודע עד כה "מכון לוסטיג" כסמינר מאוד מודרני הדברים השתנו.
טוענים שהסמינר עצמו התחזק מאוד וממש לא כמו פעם.

האם זה נכון?
אשמח לקבל תשובה ממישהי שלומדת בסמינר או מכירה כאלו שלומדות בסמינר.
עוד סמינרים: